پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اهمیت شیر مادر برای نوزاد

۵۳۲ بازديد

تغذیه نوزاد از شیر مادر در اوایل زندگی اهمیت بسیار زیادی در رشد کودک دارد ، زیرا شیر مادر منبعی بسار غنی از موادی است که نوزاد برای رشد به آنها نیاز دارد .

به بیان مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا شیر دادن هم برای نوزاد اهمیت دارد و هم برای مادر مفید است از جمله فوایدی که برای نوزاد دارد محافظت از او در برابر بیماری هاست زیرا شیر مادر حاوی ماده ای است که از نوزادان در برابر عفونت ، بیماری های گوارشی ، آسم و آلرژی محافظت می کند .

یکی از فوایدی که شیر دادن به نوزاد برای مادر دارد این است که به میزان زیادی از ابتلا به اضطراب و افسردگی پس از زایمان جلوگیری می کند .

 

برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید :

 


 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/258/تغذیه-نوزاد-از-شیر-مادر-و-اهمیت-آن.html

خوراکی فوق العاده موثر برای افزایش شیر مادر

1- بادام

بادام سرشار از پروتئین است و منبع عالی کلسیم می باشد. در دوران شیردهی به 1250 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارید. اگر می خواهید شیر خود را زیاد کنید، این خوراکی خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2- آووکادو

آووکادو حاوی چربی های ضروری “سالمی” است که نه تنها انرژی لازم را در طول روز به شما می بخشد بلکه سطح کلسترول تان را نیز متعادل می کند. علاوه بر این آووکادو سرشار از پروتئین، ویتامین E و فولات است که همگی به رشد سالم سیستم عصبی مرکزی نوزاد کمک می کنند. در دوران شیردهی روزانه به 4 تا 5 میلی گرم ویتامین E و 260 میکروگرم فولات نیاز دارید.

3- استاک یا عصاره های خانگی

استاک یا عصاره همان چیزی ست که به غذاها عطر و طعم خوبی می دهد و در اکثر سس ها و غذاهای آبکی استفاده می شود. عصاره می تواند از گوشت، مرغ و سبزیجات طبیعی درست شود. اگرچه استاک ها بصورت قرص های طعم دهنده ی غذا در بازار موجود هستند اما منظور ما از این گزینه، عصاره ای ست که در خانه و با مواد طبیعی درست شده است. عصاره های خانگی منبع عالی کلاژن، کوآنزیم Q10، کلسترول، انواع مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است. شما می توانید عصاره های مختلفی بسازید و در فریزر قرار دهید و آن را برای انواع مختلفی از غذاها از جمله سوپ ها مورد استفاده قرار دهید. عصاره ها بسیار سالم و مقوی هستند و به افزایش شیر شما در دوران شیردهی کمک شایانی می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.