پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

راهکار از بین بردن دروغگویی در کودکان

۴۷۷ بازديد

خانواده در دروغ گفتن کودکان نقش بسیار مهمی ایفا می کند به همین دلیل برای درمان دروغ گفتن کودکان نیز باید از خانواده کمک گرفت . 

به استناد سایت مشاوره روانشناسی فیلیا برای اینکه جلوی دروغ گفتن کودکان را بگیرید اول باید تشخیص بدهید که باری چه چیزی دروغ می گوید ، سپس به ترتیب کارهای زیر را انجام دهید : 

به کودک یاد بدهید دروغ را از واقعیت تشخیص بدهد و بداند دروغ از واقعیت و تخیل تفاوت دارد 

در خانه محیطی سالم و مبتنی بر اعتماد ایجاد کنید 

با کودک ارتباط صمیمی داشته باشید تا به شما اعتماد کند 

باعث دروغگویی کودک نشوید

کودک را با خطاهایش بپذیرید 

رازدار کودک خود باشید 

 

برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/368/درمان-دروغگویی-کودکان.html

 

 

24 نشانه افراد دروغگو

1- دروغگوها جزئیات زیادی درباره یک موضوع ارائه می کنند

شاید پیش خودتان فکر کنید که یک حرف دروغ جزئیات خاصی ندارد؛ اما گاهی اوقات قضیه کاملا برعکس است. معمولا افراد دروغگو در پاسخ به سوالی که از آنها پرسیده می شود یک داستان طولانی با جزئیات و توضیحات زیاد تعریف می کنند.

لورا مک لئود درمانگر و کارشناس منابع انسانی در این خصوص به ما می گوید: “دروغگوها همه تلاششان را می کنند تا شما داستانی که تعریف کرده اند را باور کنید. آنها موقع صحبت کردن به جزئیاتی مثل زمان دقیق، دکوراسیون خاص مکان، محل حضور و نحوه لباس پوشیدن اشاره می کنند و حتی از افرادی حرف می زنند که اصلا هیچ ربطی به ماجرا ندارند. اگر احساس کردید فرد مقابلتان بیش از حد لازم اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد و بدون اینکه شما بخواهید جزئیات را موشکافی می کند احتمالا این شخص در حال دروغ گفتن به شماست یا حداقل بخشی از ماجرا را دروغ می گوید”.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.